2016. március 24., csütörtök

Házi krémes

Krémest sokan sokféleképpen készítenek, nekem is volt rá saját receptem, amit évek alatt kísérleteztem ki, hogy mindenkinek megfelelő állagú, mennyiségű és ízű legyen a krém. A tejmentes változatot persze máshogy kellett elkészítenem, úgy hogy hasonlítson a megszokotthoz. A "tejszín" utánzására is tettem kísérletet, de egyelőre nem jártam sikerrel, így sima házi krémes lett belőle.

Szerencsére leveles tésztát lehet tejmenteset kapni, így azzal nem kellett külön foglalkoznom.
A kész krémes átment a fő tesztelőm (a férjem :)) ízlelőbimbóin így a végeredményt ide is le merem írni.



Hozzávalók: (9 kockához)
1 tekercs készen kapható friss leveles tészta

3 tojás + 3 tojásfehérje
7 dl rizstej
2 cs. vaníliás pudingpor
3 ek. liszt
2 cs. vaníliás cukor
Kb. 3-4 púpos ek. porcukor


Elkészítés:
A leveles tésztát kitekerjük (vagy ha egy csomag fagyasztott leveles tésztát veszünk, akkor annak a felét nyújtjuk ki egy tepsi hátuljára), villával megszúrkodjuk és 180°C-ra előmelegített sütőben aranybarnára sütjük. Elfelezzük, az egyik fele lesz az alja, a másik felét előre felkockázzuk (nekem 9 kocka lett belőle), ez lesz a teteje.

A krémhez a 3 tojás sárgáját csomómentesen elkeverjük a liszttel, a pudingporokkal és a rizstej egy részével, felöntjük a maradék rizstejjel, majd felfőzzük, közben a cukrokkal beízesítjük. A 3 tojásfehérjét és még 3 fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verjük, majd ráöntjük a forró krémet és nagy mozdulatokkal finoman összekeverjük, hogy a hab ne törjön össze. 

A kész krémet kicsit hagyjuk állni, majd langyosan az alsó lapra simítjuk, ennek a tetejére sorakoztatjuk az előre felvágott felső lapot. Tetejét porcukorral szórjuk meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése