2016. szeptember 14., szerda

Pillekönnyű lángos


Ezt a posztot még nyáron írtam meg, de nem tudtam képet készíteni, így csak most kerül fel a blogra.

Nem vagyok valami lángos bajnok, ezelőtt sosem sikerült jó lángost sütnöm. Mindig megszívta magát olajjal, vagy túl nehéz volt. Próbáltam a vizeset, a hideget, a kefireset és sorolhatnám, de valahogy mindegyik csalódás volt. Egyszer valaki azt mondta nekem, hogy a jó lángos és a jó fánk titka, hogy nem teszel bele semmit :D. Most arra gondoltam, hogy nem bajlódok recepttel, csak úgy, gondolom formán bedagasztottam egy kis tésztát és végre sütöttem egy jó lángost. Aki kóstolta, azt mondta, hogy finomabb mint amit a strandon lehet kapni :), hát remélem Ti sem csalódtok benne! Igaz nem olyan nagyok, de talán ha ebből a mennyiségből csak 5 darabot készítünk, akkor megközelíti azt a méretet, amit a parton árulnak.

Vigyázat! Bármilyen csábító is, ne faljuk be forrón, csak türelem, megéri!

Hozzávalók:
500 g finomliszt
2 tojás
1 cs. szárított élesztő
1 ek. só
100 g tejmentes margarin
2,5 dl langyos natúr rizstej
1 tk 10%-os ecet

Elkészítés:
A hozzávalókból kellemesen lágy tésztát dagasszunk, majd alaposan kelesszük meg. Ha megkelt lisztezett deszkán formázzunk belőle rudat, felezzük el, az így kapott feleket még kétszer elfelezzük, így 8 darabot kapunk. Ezeket egyesével formázzuk kis bucikká, mintha zsemlét készítenénk és pihentessük konyharuhával letakarva még 20-30 percet.

Serpenyőben 2 ujjnyi olajat hevítünk és ha már jó forró, fogjunk egy bucit és a széleinél kezdjük el kihúzkodni, úgy, hogy a közepe lehetőleg ne szakadjon el. Finoman eresszük bele a forró olajba és mindkét oldalát süssük aranybarnára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése