2016. május 9., hétfő

Pipiropogós

Mostanában egyre többször hiányoltam a mirelit pipifasírtot, na nem azért mert olyan nagyon szeretjük (szerintem túl kevés húst tartalmaznak és így már nincs is olyan jó ízük), hanem inkább a gyorsaság miatt. Már jó sok zacskót végig olvastam és mindig ott van az a bizonyos nyomokban tejterméket is tartalmaz megjegyzés, így mindig ott maradt az áruházban, vagy éppen ha nincs nyomokban tej, akkor olyan alacsony százalékban tartalmaz pulyka vagy csirkehúst, hogy inkább meg sem veszem.

Arra gondoltam elkészítem én csirkemellből és elősütöm, majd lefagyasztom őket. Készítettem egy próba adagot és nem értem eddig miért nem csináltam? :) Egy részét készre sütöttem, hogy lássam kb. hány percig kell sütni, a többit pedig csak oldalanként 2-2 percig hagytam az olajban. Legközelebb megpróbálom sonkával a közepén.

Hozzávalók (Kb. 14 dbarabhoz):
1 csirkemell (kb. 500g)
1 tojás
3/4 ek. só
bors
1 gerezd fokhagyma
1/4 fej hagyma
70 g zsemlemorzsa

Panírozáshoz: liszt, 2 tojás, zsemlemorzsa

Elkészítés:
A hozzávalókat késes betétű robotgépben összedaráljuk (vagy húsdarálón ledaráljuk a húst, a hagymát és a fokhagymát, majd összegyúrjuk a többivel), majd gombócokat formázunk, amiket a tenyerünkben ellapítunk. Hagyományos módon lisztbe, tojásba, zsemlemorzsába forgatva kipanírozzuk, majd 2-2 percig mindkét oldalát elősütjük. Ha lehűlt bezacskózzuk és fagyasztóba tesszük.

Nekem nem ragadtak össze, egyszerűen kiveszek belőle ha kell és olajban pirosra sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése