2016. augusztus 15., hétfő

Szedres barackos morzsasüti


Gyümölcsmentő akcióba kellett kezdenem, mert a piacon olyan savanykás szedret vásároltam, hogy csak sütiben lehetett megenni, ráadásul a barack sem akart beérni, így hát a kettőt együtt ebben a sütiben tüntettem el. Nem gondoltam volna, hogy jók lesznek együtt, mégis nagyon finom lett. 10 perc alatt össze lehet dobni a morzsa pedig istenien ropog.


Receptet nem kerestem hozzá, csak úgy gondolomra összedobtam egy linzer szerű tésztát. Úgy tudom, hogy eredetileg alulra csak gyümölcsöt kell tenni, de én tésztával kezdtem (így olyan lett mint egy lepény). Aki hagyományos módon akarja csinálni, fél adag tésztát készítsen csak, így alulra nem jut belőle :) .



Hozzávalók:
30 dkg finomliszt
15 dkg margarin
15 dkg cukor
1/2 cs. sütőpor
1 tojás
25 dkg szeder
1 öszibarack
3-4 ek. nádcukor





Elkészítés:
A lisztet elkeverjük a sütőporral és a cukorral, belemorzsoljuk a margarint majd hozzákeverjük a tojást is. Ne gyúrjuk, csak morzsoljuk a tésztát. Egy lepény formát vagy kapcsos tortaformát (én egy nagyobb jénai edény tetejét használtam) kikenünk margarinnal és megszórjuk liszttel.

Az edény aljába szórjuk a morzsa felét, kicsit nyomkodjuk el, készíthetünk egy kis peremet is a szélére. Szórjuk bele a szedret és ha nem elég édes a szeder szórjuk meg a nádcukorral. Szeleteljük rá vékonyan a barackot és a tetejére egyenletesen szórjuk rá a maradék morzsát. Enyhén nyomkodjuk le és 180°C-os sütőben 35-40 perc alatt süssük szép pirosra.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése