2015. november 13., péntek

Lepény

Ezt a receptet mamámtól tanultam, aki pedig a legjobb a barátnőjétől leste el. Gyümölcsszezonban sűrűn készítem, mert nagyon gyorsan elkészíthető és bármilyen gyümölccsel igazán finom.

Hozzávalók:
5 tojás
20 dkg cukor
25 dkg liszt
15 dkg tejmentes margarin
1 cs. sütőpor

Elkészítés:
A tojások fehérjét kevés sóval elkezdjük felverni, majd hozzáadagoljuk a cukot és azzal együtt kemény habbá verjük. Spatulával, széles mozdulatokkal beleforgatjuk a tojások sárgáját, majd több részletben, felváltva a sütőporral elkevert lisztet és kissé meglangyosított margarint (ne legyen forró, mert összeesik a hab). Margarinnal kikent, liszttel megszórt közepes méretű tepsibe öntjük, majd ízlés szerint megpakoljuk gyümölcsökkel.

A legfinomabb szerintem almával vagy szilvával, de próbáltam már barackkal, meggyel is. Amikor rárakosgatom a gyümölcsöket szeretem jól megszórni a tetejét fahéjas cukorral (almához, meggyhez és a szilvához passzol).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése