2016. április 5., kedd

Fehér kenyér

Már nagyon régóta sütök kenyeret, a sima, fehér kenyeret mindig így készítem. Ha valamilyen magot teszek bele, akkor az annak megfelelő mennyiséget elveszem a lisztből, tehát a szárazanyag mindig ugyanennyi marad.

(Ha "barna" kenyeret sütök, akkor 20 dkg rozslisztnél vagy tönkölylisztnél többet nem szoktam kiváltani a fehér lisztből, mert szerintem akkor nehéz lesz a kenyér és élvezhetetlen, a gyerek számára meg főleg.)

Hozzávalók:
50 dkg fehér liszt (vagy kenyérliszt)
1 cs. szárított élesztő
1 ek. só
1 tk cukor
2 ek. olívaolaj
3 dl meleg víz

Elkészítés:
A hozzávalókat a víz kivételével a dagasztótálba teszem, egy kanállal jól összekeverem, majd a víz hozzáadásával bedagasztom a tésztát. Általában géppel dolgozom, de kézzel is ugyanolyan jó, olyankor kicsit tovább dagasztom. Meleg helyen pihentetem kb. 1 órát, majd veknit formázok belőle, tepsire teszem. Tovább kelesztem kb. a duplájára, majd a sütőt bekapcsolom 200°C-ra.

Ezzel egy időben 3 helyen bevagdosom, de nem túl mélyen. Amikor bemelegszik a sütő meleg vízzel lekenem a kenyeret és beteszem sülni. Mikor szép barna (kb. 40 perc, de sütőfüggő) kiveszem és újra lekenem a vízzel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése