2016. április 22., péntek

Tejmentes oroszkrém torta

A kedvenc tortám az oroszkrém torta, a fiam kedvence pedig a tejszínhab. Eddig csak a fújós rizstejszínnel élhette ki a vágyait, de most, hogy rátaláltam a tejmentes tejszínre végre mindkettőnk vágya teljesülhetett :)

Első kísérletem a Meggle tejszínjével ez a torta volt. Nagyon elégedett voltam a végeredménnyel. Nagyon jó tartós a hab, szépen lehet vele díszíteni és az íze is rendben van. A recepteknél bele kell kalkulálni, hogy a tejszín édesített, de ezt leszámítva tökéletes helyettesítő.




Kiindulásként ezt a receptet vettem: http://farkasvilmos.blogspot.hu/2013/05/oroszkrem-torta.html, de elég sok mindenben eltértem. Nem tettem bele citrom héjat csak narancsot, abból pedig picit többet, nem lapzselatint használtam, hanem sima por állagút, kevesebb cukrot tettem a krémbe, amit növényi tejjel főztem és friss gyümölcsök helyett nagy szemű rumos vízbe áztatott mazsolát vettem. Ennyi eltéréssel inkább leírom úgy, ahogy én készítettem.

A piskótától nem tértem el, így azt nem is írom le, csak a krémet.

Hozzávalók:
A krémhez:
2,5 dl rizstej
50 g keményítő
50 g tejmentes margarin
3 db tojássárgája
2 cs. vaníliás cukor
70 g cukor
1 közepes méretű narancs héja

1/2 - 1 dl víz
1 ek. zselatin
300 g 100% növényi tejszín

2 nagy marék nagy szemű mazsola
rumaroma vagy sütőrum

Díszítés:
2 dl 100% növényi tejszín
1 narancs
200 g cukor
80 ml víz

Mindenek előtt a mazsolát egy kisebb edényben felöntjük annyi vízzel, hogy éppen ellepje, majd rummal ízesítjük. Én a gyerek miatt csak aromát használtam.

Egy főzőedényben csomómentesre kikeverjük a keményítőt és a tojások sárgáját egy kevés rizstejjel, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót. Felöntjük a maradék rizstejjel és felfőzzük.

Ha kihűlt a krém öntsünk hozzá a mazsolát áztató rumos vizből ízlés szerint, majd botmixerrel alaposan keverjük át. A zselatint elkeverjük egy kevés vízben (ez kb. 1/2 - 1 dl) és melegíteni kezdjük. Ha felforrt félretesszük. Felverjük a tejszínt is, majd először a zselatint csorgatjuk folyamatos keverés mellett a krémbe, majd spatulával a tejszín egy kisebb részével elkezdjük lazítani a krémet, végül a maradékkal óvatosan összeforgatjuk.

A piskótalapot 3 lapra vágjuk. Egy kapcsos tortaformába tesszük az alját. Enyhén meglocsoljuk a rumos áztató lével, majd rátesszük a krémnek majdnem a felét (úgy számoljunk, hogy a tetejére is maradjon egy kevés) és rászórjuk a mazsola felét. Beborítjuk a középső lappal, azt is meglocsoljuk a rumos vízzel, lekenjük a krémmel, amiből annyit meghagyunk, hogy a tetejére is jusson egy vékonyka réteg. A krémen eloszlatjuk a maradék mazsolát és befedjük a felső lappal. Ezt lekenjük a maradék krémmel és félretesszük a tortát pár órára hideg helyre.

Díszítésként felverünk 2 dl növényi tejszínt. A tortát egy éles késsel körbevágjuk, hogy szépen váljon el a tortakarikától, majd az oldalát bevonjuk tejszínnel. A maradék tejszínt pedig nyomózsákba töltjük és megdíszítjük vele a torta tetejét.

Az eredeti recept ír egy cukorszirupot arra az esetre, ha száraznak találnánk a tortát. Én ezt a szirupot narancs kandírozásra használtam, de ezt előző nap el kell készíteni, hogy meg tudjanak száradni a narancs szeletek. Ehhez elkészítjük a cukorszirupot, a narancsot először félbe majd vékony szeletekre vágjuk. A forrásban lévő szirupba tesszük a narancsszeleteket (5-6 szeletet egyszerre), forraljuk benne őket 1-2 percig, majd rácsra tesszük és hagyjuk száradni. Díszítéskor a tejszínre rakosgatjuk őket.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése