2016. április 2., szombat

Amerikai krémes

Már egy ideje szemezek ezzel a sütivel. Néztem a neten több receptet is hozzá, sok helyen szerepel vízzel, így bele mertem vágni. A tejszínt most cukorsziruppal felvert tojáshabbal pótoltam. A talált receptek 7 tojással, egy nagy tepsire való mennyiségre szóltak, én ezt egy kisebb, kocka alakú tepsire cseréltem.

Hozzávalók:
Piskótához:
4 tojás sárgája
10 dkg cukor
0,75 ml víz
10 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor
1 ek kakaópor

Krémhez:
1 cs. vaníliás pudingpor
2 tojás sárgája
2 p. ek. liszt
3 cs. v. cukor
2-3 ek. cukor
5 dl víz

4 tojásfehérje
3 ek. cukor

Habhoz:
2 tojásfehérje
2 ek. cukor
8 dkg cukor
2 ek. víz

Tetejére:
2 ek. kakaópor

Elkészítés:
A kakaós piskótához a tojások sárgáját a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a vizet, elkeverjük benne az előzőleg összekevert lisztet, sütőport és kakaóport. Egy kisebb tepsiben 175°C-on 15 perc alatt megsütjük. Ez idő alatt elkészítjük a krémet.

A 2 tojás sárgáját egy fazékban elkeverjük a liszttel és a pudingporral, folyamatosan hozzáöntve a vizet, majd beleszórjuk a cukrokat. Ezt a krémet felfőzzük. A 4 tojásfehérjét csipet sóval elkezdjük verni, majd a 3 ek. cukorral kemény habbá verjük. Ezt forgatjuk bele a forró pudingba, majd a megsült piskótára öntjük. (Én egy fém keretet tettem a piskótára és úgy simítottam bele a krémet, így egyenletes szélet kaptam.) Visszatoljuk a sütőbe 150 °C-ra 10 percre. A kész süteményt hagyjuk kihűlni.

Tejszínhab helyett forró cukorsziruppal felvert kemény tojáshabot tettem a tetejére. Ehhez 8 dkg cukrot 2 ek. vízzel felforraluk. A pudingfőzésből visszamaradt 2 tojásfehérjét 1
ek. cukorral kissé felverjük, majd vékony sugárban hozzácsorgatjuk a cukorszirupot miközben robotgéppel verjük tovább. Amikor már jó kemény a hab és már csak langyos, akkor rásimítjuk a kihűlt süteményre, majd a tetejét megszórjuk kakaóporral.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése